Jaarverslag 2014
Autoriteit Consument & Markt Jaarverslagen voorpagina

Welkom!

Kansen en keuzes voor bedrijven en consumenten - dat is de missie van de Autoriteit Consument & Markt. Wij vinden dat consumenten wat te kiezen moeten hebben. En ook durven kiezen. Dit betekent dat bedrijven duidelijk moeten zijn over wat zij aanbieden. Kartels, misbruik van marktmacht en andere vormen van oneerlijke concurrentie pakken wij aan. In dit jaarverslag leest u wat ACM in 2014 voor bedrijven en consumenten heeft bereikt.

Chris Fonteijn
Bestuursvoorzitter

ACM Agenda!

ACM heeft 6 thema's op de tweejaarlijkse agenda gezet. Deze 6 thema's zijn gekozen op basis van klachten bij Consuwijzer.nl, gesprekken met bedrijven en consumentenorganisaties, signalen uit de media en eigen onderzoek. ACM zet de consument centraal bij de keuze voor de thema's. Consumenten moeten wat te kiezen hebben en durven kiezen. Daarvoor is van belang dat bedrijven duidelijk zijn over wat zij aanbieden. Consumenten moeten weten wat hun rechten zijn. Zo ontstaan goed werkende markten.