Tekstgrootte  [-][+]
Jaarverslag 2017
Schiphol had klanten beter moeten betrekken bij wijzigen voorwaarden

Schiphol had klanten beter moeten betrekken bij wijzigen voorwaarden

De ACM legde Schiphol een boete van 25.000 euro op voor het niet doorlopen van de voorgeschreven consultatieprocedure voor busafhandeling van passagiers.

Schiphol had luchtvaartmaatschappijen op de juiste wijze moeten consulteren bij nieuwe voorwaarden voor het busvervoer van passagiers tussen bepaalde gates en het terminalgebouw. Schiphol heeft dit niet gedaan. Schiphol had in juni 2015 een nieuwe procedure voor busafhandeling geïntroduceerd. Voor de vaststelling daarvan is het nodig om de voorgeschreven consultatieprocedure te volgen. Het doel hiervan is om luchtvaartmaatschappijen zorgvuldig te betrekken bij de totstandkoming van de voorwaarden. Dit had Schiphol niet gedaan. De ACM had haar eerder gewezen op het belang daarvan. Schiphol heeft beroep aangetekend tegen het besluit.