Tekstgrootte  [-][+]
Zoeken naar pagina's met label

Zoeken naar pagina's met label

2015 - Meldingen consumenten

In 2015 ontving ConsuWijzer, het informatieloket voor consumenten van de ACM, in totaal 58.369 vragen en klachten van consumenten.

2015 - Meldingen consumenten en bedrijven

Meldingen van consumenten en bedrijven zijn een belangrijke bron van informatie voor het toezicht van ACM. De meldingen bestaan uit vragen, tips en klachten.

2015 - Spamklacht

ACM houdt toezicht op de naleving van de regels over spam. Op de website www.spamklacht.nl kunnen klachten over spam worden ingediend. In 2015 ontving ACM 26.656 klachten over spam.

2013 - 46% consumenten onderneemt stappen na contact ConsuWijzer

Na een bezoek aan ACM's consumentenloket ConsuWijzer onderneemt 46% van de consumenten stappen om zijn recht te gaan halen. Dat blijkt uit het klanttevredenheidsonderzoek van ConsuWijzer dat in 2013 is gehouden.

2016 - ACM versterkt de positie van consumenten

De ACM streeft naar een betrokken en actieve energieconsument, die in staat is om bewuste keuzes te maken uit die nieuwe diensten en producten. Wij zien erop toe dat het aanbod van energieproducten en -diensten begrijpelijk en juist is.

2015 - Campagne: “Durf te melden”

Tijdens de campagne "Durf te melden" konden consumenten 3 weken lang anoniem hun klachten melden via een speciaal formulier. ACM wilde op deze manier achterhalen of er consumentenproblemen zijn die tot dan toe niet in beeld waren. ACM wilde hiermee onderzoeken of consumenten bepaalde problemen door een miskoop of misstand niet durfden te melden bij ConsuWijzer.

2015 - Campagne: “Elke app heeft een prijs”

ACM heeft met de campagne "Elke app heeft een prijs" consumenten bewuster gemaakt van de 'prijs' van apps. Hierdoor beseffen consumenten beter waar ze "ja" tegen zeggen. Consumenten betalen bij het installeren van een app op een smartphone of tablet vaak weinig of geen geld. Maar zij realiseren zich vaak niet dat ze bij de installatie toegang geven tot persoonlijke gegevens.

2015 - Campagne: “Niet besteld? Geef geen geld!”

Met de campagne "Niet besteld? Geef geen geld!" riep ACM consumenten in 2015 op om onterechte rekeningen niet te betalen.

2015 - Campagne: “Reken af met verrassingen”

In de campagne "Reken af met verrassingen" stond de betaalwijze van online aankopen centraal. Het online winkelen neemt toe. Het is belangrijk dat consumenten bewust kiezen hoe ze hun online aankopen betalen. Dit om te voorkomen dat consumenten hun geld kwijt zijn als webwinkels het product niet leveren of bij andere problemen.

2017 - Consumenten

Ook in 2017 trad de ACM op tegen bedrijven die zich niet aan de regels houden en consumenten en concurrenten daardoor duperen.

Pagina's