Tekstgrootte  [-][+]
Zoeken naar pagina's met label

Zoeken naar pagina's met label

2016 - Nummers en uitgifte

De ACM beheert de voorraad beschikbare telefoonnummers. Telecomaanbieders en bedrijven kunnen bij de ACM nummers aanvragen.

2015 - Nummers en uitgifte

Aantal door ACM toegekende en ingetrokken nummers in 2015, plus een overzicht van het percentage vrije nummers.

2016 - Veranderingen in het telecomlandschap

De ACM volgt de ontwikkelingen in het Nederlandse telecomlandschap op de voet.

2013 - Energiedirect.nl

ACM’s voorganger NMa heeft eind 2011 onderzoek gedaan naar energiedirect.nl (ED), waaruit bleek dat er fouten in de administratie waren gemaakt. Deze fouten zijn hersteld en de klanten zijn gecompenseerd. Omdat klanten onterecht over waren gezet naar een contract met een (hoger) variabel tarief, is ED gevraagd om ook te kijken naar de opzegvergoedingen.

2017 - Nieuwe roamingregels van kracht

Vanaf 15 juni bestaat er geen tariefverschil meer tussen binnenlands en buitenlands verbruik. De nieuwe roamingregels gelden voor mobiele abonnementen en voor prepaidkaarten.

2016 - Ontwikkelingen op ConsuWijzer

We houden de ontwikkelingen in vragen, klachten en meldingen op ConsuWijzer goed in de gaten. Dat levert voor 2016 enkele opvallende trends op.

2013 - Snelle interventies

Snelle interventies zijn er op gericht om een eventuele inbreuk op het consumentenrecht snel te laten stoppen. Door bijvoorbeeld telefonisch contact op te nemen met een handelaar en hem te wijzen op een onjuiste handelspraktijk kan er snel actie ondernomen worden en kunnen consumenten direct worden gecompenseerd.

2016 - Consumentenbescherming

In 2016 is een aantal uitspraken gedaan die de bescherming van de (online) rechten van consumenten ten goede komen:

2016 - Duidelijke tarieven en voorwaarden

Consumenten hebben veel te kiezen. Maar kunnen ze ook een goede keuze maken? Dat kan alleen als de tarieven en voorwaarden voor de aankoop vooraf duidelijk zijn.

2013 - Energiedirect.nl

ACM’s voorganger NMa heeft eind 2011 onderzoek gedaan naar energiedirect.nl (ED), waaruit bleek dat er fouten in de administratie waren gemaakt. Deze fouten zijn hersteld en de klanten zijn gecompenseerd. Omdat klanten onterecht over waren gezet naar een contract met een (hoger) variabel tarief, is ED gevraagd om ook te kijken naar de opzegvergoedingen.

Pagina's